.
|
red. Alicja Helman, Agnieszka Kamrowska
Format: B5 Ilość stron: 344 Okładka: miękka Data wydania: 2010
Wydawnictwo: Rabid
Opis wydawcy:
Autorzy kina azjatyckiego to pierwsza w Polsce zbiorowa publikacja na temat kinematografii Azji, która cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród badaczy, jak i miłośników kina. Na arenie międzynarodowej kino azjatyckie zaistniało w drugiej połowie XX wieku, zaś renesans jego popularności przypada na lata dziewięćdziesiąte ubiegłego stulecia i trwa nieprzerwanie do dnia dzisiejszego, co stanowi wierne odbicie rosnącej roli Azji w sferze gospodarczej i politycznej. Na gruncie polskiego filmoznawstwa prace poświęcone filmom azjatyckim pojawiały się niezwykle rzadko i koncentrowały głównie na kinematografii japońskiej. Niniejszy tom stanowi próbę ukazania różnorodności kina autorskiego tworzonego na tym kontynencie. Książka narodziła się z fascynacji polskich filmoznawców kinem Azji, dlatego wyboru reżyserów oraz metody opisu i interpretacji ich twórczości dokonali sami autorzy.
|
Krzysztof Loska
Format: B5 Ilość stron: 438 Okładka: miękka Data wydania: 2009
Wydawnictwo: Rabid
Opis wydawcy:
Pierwszy tom monografii poświęconej filmowi japońskiemu. Autor proponuje spojrzenie na kinematografię Kraju Kwitnącej Wiśni z punktu widzenia ewolucji form stylistycznych i gatunkowych, wskazuje na obecność odniesień do tradycji literackich, teatralnych i malarskich, nie zapomina przy tym o wpływie konwencji hollywoodzkich, licznych nawiązaniach do burleski i kina gangsterskiego, widocznych nawet w twórczości najwybitniejszych reżyserów japońskich. W analizowanych filmach zwraca uwagę na sprzeczności między tradycją a nowoczesnością, na nowe wzorce kobiecości, ale także na rozpad dawnego porządku patriarchalnego oraz potrzebę redefiniowania tożsamości narodowej w obliczu zagrożenia ze strony kultury zachodniej.
|
|
|
|